L Y C K A

2008-06-20 |21:34:20
Vad är lycka ?

När man har moffat i sig en halv påse ostbågar?
När man har klunkat ca 1 liter cola?
När man har tagit ett varmt skönt bad så man bara mår sådär jättebra?
När man får matlådor med världens godaste vad-det-nu-var av kocken på jobbet?
När kocken på jobbet lånar ut 200:- tills nästa lön, bara för att han vet hur det är att vara pank student?
När man får skjuts hem av kockens kompis, ända fram till dörren ?

Eller. . . .

NÄR MAN HAR KÖPT EN LÄGENHET?!

-lyckodans-

Äntligen, ett eget hem .
32 kvadrat, en liten söt etta med kokvrå, och det bästa av allt ; BADKAR! Aah, l y c k a.
Inom ungefär 3-4 veckors tid så kommer jag att bo i Oxelösund på heltid. Esplanaden, med alla pundare.
Jepp, jag måste nästan börja knarka lite ? ^^ För att passa in liksom.
Nejmen på riktigt, det är helt underbart ! ca 2 minuter till jobbet. Faaan så skönt!

Men det bästa är att det är mitt, BARA mitt. 
Mitt alldeles egna hem. Som jag får inreda precis som jag vill.
Ingen annan. Bara jag.

L Y C K A !

Well, mysigt midsommar har jag haft iaf.
Först jobbat, sen fått skjuts hem, käkat tokgod matlåda & sen hyrt 2 filmer.
typiska tjejfilmer också, maha!
midsommar betyder inte så mkt för mig längre, var mer skoj när man var lite.
även fast jag aldrig åt färskpotatis eller sill. . det gör jag iof inte nu heller. . hmhm .

nejmenusch vad trött jag är, skönt att jag inte börjar förrän 14.45 imorgon iaf.,
men jobbar dessvärre till 23.00 ,pöh.
hoppas att det är lugnt så jag kan stänga vid 21.

Nej, gott folk, alla som har orkat läsa ända hit ner utan att fuska, applåd till er !

godnatt & massa lyckokänslor från mitt lilla hörn av nyköping, snart oxelösund !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!