Vecka 33

2010-04-21 |19:33:13
Jag har ju helt glömt bort,
idag går vi in i vecka 32+0, alltså vecka 33!
Helt galet att om bara 4 veckor så får jag föda i Nyköping, yey!
Fast jag vill att bebis ska vara kvar där inne tills den är färdigbakad,
sen är det fritt fram att komma ut till mamma & pappa (& tuffe).


Idag har det varit party i magen i stort sett hela dagen,
från imorse & tills nu.
Jag har känt hur det ibland är en fot som sparkar & hur bebisen trycker rumpan emot magen,
det är så himla konstigt det där. Det är verkligen en bebis i min mage, inuti mig.
En liten bebis. En pytteliten människa, som är hälften D & hälften mig.
Vi längtar bara mer & mer efter dig nu, skruttunge!


BEBISINFO
Barnet kan nu skilja på ljus och mörker och pupillerna kan vidga och dra ihop sig. Precis som en nyfödd bebis sover barnet mestadels av tiden. Nu kan det till och med ha REM-sömn, det vill säga den delen av sömnen som man drömmer under. Barnets lungor är nästan helt färdigutvecklade och deras alveoler är täckta med surfactant som ska hjälpa barnet att andas när det är fött. Det samlar på sig fett som värmer och skyddar och barnet ökar en hel del i vikt under graviditetens sista veckor. Nu ligger det oftast i rätt ställning inför födseln, det vill säga med huvudet nedåt.



Nya bilder som D tog nyss,
tycker ni magen har växt något?
bristningarna blir bara fler & fler,
men jag får helt enkelt se det som krigsskador.
Eller så är det rivmärken innefrån,
för bebis vill ut till oss :D








Kommentarer
Postat av: Fru

Åhw, sötkulan med världens finaste minimänniska<3

klart kulan blitt större, det har jag ju redan sagt:D

2010-04-21 @ 20:16:22
Postat av: N I N A

Ja jävlar nu händer det grejer! Inte långt kvar nu :D

2010-04-22 @ 13:05:27
URL: http://nicaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!