21 år idag - vuxen?

2010-08-12 |08:55:38
jag vaknar vid 5-tiden att Leo gnyr & är hungrig,
så D tar upp honom & byter blöjan medans jag kirrar käk & sen matar honom.
Sen lägger jag ner grisen i sin säng igen & han somnar ganska direkt.
Någon timme senare hör vi följande;
*bam*   *duns*   * gallskrik*.
Då är det vår helt efterblivna äckelmongokatt som har hoppat upp i spjälsängen & skrämt livet ur Leo.
Hon får sig en rejäl utskällning & åker ut ur rummet, pang så stängde vi igen dörren .
Jag klappar på Leo & schh-ar tills han somnar om, sen går jag & lägger mig igen.

Nyss, runt klockan 8 vaknar han & är hungrig igen,
så jag ger honom käk.
Vad ser jag då?
Jo, världens monstersår på hans lilla huvud!
det har redan fått en skorpa på dessa få timmar ,
men ändå. ett sår!
Hur fan kunde jag låta det här hända mitt eget barn!?
usch, jag känner mig som världens sämsta mamma.
Leo verkar däremot inte må dåligt alls utan avfyrade både en & två leenden.

Snälla ni, har ni varit med om någon liknande?
------


Så, min 21a födelsedag börjar inte alltför bra faktiskt.
D är på skitdåligt humör & sover, Leo har somnat om igen,
& här sitter jag. För pigg för att sova, men för trött för att orka "gå upp ordentligt".

När jag fyllde 20 år så var det så annorlunda,
då smög D upp på natten & gjorde en tårta till mig,
han väckte mig med sång & tårta & present på sängen.
Riktigt så blir det inte i år, det vet jag.
D har tjatat på mig i flera dagar om vad jag önskar mig,
& jag har sagt sanningen- jag har ingen aning.
Leo har tagit all min tid, så jag har inte ens hunnit fundera på vad jag önskar mig.
(Inget illa emot Leo, jag älskar varje sekund jag får spendera med honom!)

Nej, idag är nog min första födelsedag som "vuxen",
dvs utan sång, paket, tårta & pirr i magen på morgonen.


Hej vuxenlivet & hejdå roliga födelsedagar.


underbart fin bild på världens sötaste kille <3
Kommentarer
Postat av: Lina gravid v 35

Grattis på din födelsedag!

Du ska se att den blir bättre framåt eftermiddagen. Och att katten rev Leo kan inte du rå för. Ta inte på dig skulden för det och säg fan inte att du är världens sämsta mamma för där har du helt fel. Kram vuxna bruden

2010-08-12 @ 09:44:14
URL: http://shesgotherownthing.bloggplatsen.se
Postat av: N I N A

Grattis :)

2010-08-12 @ 20:39:11
URL: http://nicaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!