gårdagen & idag

2010-08-23 |08:11:11
igår träffade jag & leo våra kära bloggvänner för första gången,
Victoria & lille William (som för övrigt är hur söt som helst!!).
(Vicotiras boyfriend J  var också med, det får jag ju inte glömma)
Vi hade jättetrevligt, åt lunch & pratade om allt från förlossningarna till bebisarna idag.
Det måste vi verkligen göra om!



Inatt sov Leo från 23 någonting till 07.20!
Otroligt skönt, att få "sova ut" lite.
Nu ligger han vid sitt babygym & pratar & skrattar till lite ibland, sötgrisen!
Vi smög ut så pappa D kunde få sova lite längre,
jag antar att jag själv kommer slumra lite på soffan nu medans Leo leker.

Idag börjar min käraste fru med LCHF & det känns himla skönt att ha någon som man kan bolla matideér med.
Senare idag ska vi ta en långpromenad, det ska bli riktigt skönt.

Nu jäklar ska kilona rasa!
Vägde mig faktiskt igår & då visade vågen på 3 kg mindre än vad jag vägde på återbesöket för en vecka sen.
Men vetihundan, den där vågen vi har är inte alltför pålitlig faktiskt.

Ibland känner jag mig som världens tjockaste & ibland känns det som om något har hänt & att jag har blivit lite mindre.
Har fortfarande ingen aning om hur länge jag ska köra på det här, kanske en månad till?
Jag skulle ju vilja komma i mina jeanstights igen, det är ju ett mål på vägen.
Det riktiga målet är ju fortfarande att komma i min studentklänning, men det är en bra bit dit!
(Ungefär en 15 kilo...)

Nej nu ska jag busa lite med vår underbara son,
tjingeling på er!
(igår var Leo en liten påskhäxa, visst är han söt?)
Kommentarer
Postat av: Tova

Vilka sötnosar! :) och kul att träffa lite andra bloggmammor, speciellt när man inte känner så många med barn i sin omgivning (inte jag iaf...)

Och hihi, studentklänningen kommer nog stå och damma i min garderob för evigt, är nog bara att inse att kroppen förändras med ren ;)

2010-08-23 @ 22:40:22
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!