sova ut

2010-08-13 |12:17:05
Leo somnade vid 23 igår & vaknade först vid 6 imorse, riktigt skönt.
Men sen så var han skitpigg/gnällig & ville inte somna om, så vid halv 8 så tog pappa D med Leo ut till vardagsrummet & sa "försök sova ut älskling".
Åh, så underbart.
jag sov som en stock fram till 11!
Så länge har jag inte sovit på väldigt,väldigt länge.
Riktigt skönt & nu är jag redo för en ny dag.

Idag ska jag baka tårtor som vi ska bjussa på imorgon när våra familjer kommer hit för att fira mig,
så idag ska jag leka Leila bakar eller möjligen Nigella.
tror det blir maräng/sockerkaks-bottnar med chokladmousse/grädde emellan, mums!
Så tyvärr blir det fusk för mig i min diet imorgon också, men fyller man år så gör man.

ikväll ska vi umgås med Fru & David,
vi ska göra egen sushi.
jag har aldrig tyckt om det, men har å andra sidan bara smakat det ett fåtal gånger.
så nu jäklar, nu ska jag ge det en ärlig chans!
Och ja, det blir lite fusk ikväll med eftersom det är ris i & jag anar att det kan slinka ner ett glas cola (eller cider?).
Men återigen, jag har fyllt år & tänker unna mig det här.
Annars är jag svinduktig för att vara mig, jag brukar annars vara den som ger upp efter en timme eller så.
men nej,nu är jag jäkligt taggad för att bli mitt vanliga jag igen!

Nu börjar Leo bli lite cranky, han ligger & jollrar bredvid mig.

Ha en fin fredag den 13e!


(Leo snodde sin pappas nya Iphone 4 igår..)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!