Segdegdag gånger hundra

2010-12-02 |10:36:22
Usch, idag är en sån dag som man verkligen borde göra allt som är tråkigt.
Ni vet, som att städa, tvätta, diska, fixa & dona.
Men jag har ingen energi till det alls. Näsan är fullproppad med snor, alla leder är ömma & ja, huvudet dunkar.
(Hej till en helt vanlig förkylning!)
Jag skulle bara vilja klistra fast mig i soffan & se på film & mysa med Leo hela långa dagen.


Men den ideén sprack redan för en stund sen,
så nu snurrar lite tvätt nere i tvättstugan.
Leos kläder har blivit så mycket smutsigare nu sen han har börjat få "riktig mat" & inte bara ersättningen,
plus att han alltid vill ha händerna i munnen när han äter & det kan ju bara sluta på ett sätt .

Gullgrisen ligger & sover sin frukostlur nu,
det ser så himlans skönt ut när han ligger där helt avslappnad.
Det är då det slår mig hur mycket jag verkligen älskar den där lilla killen,
han är bäst i världen & vi är så lyckligt lottade som har fått just honom till vår lilla kille.


D börjar jobba vid 13,
så vi får se om vi orkar göra ett pepparkakshus nu på förmiddagen,
eller om vi väntar tills senare när han kommer hem.
(Några fler pepparkakor måste vi nog också göra, för poff&pannkaka så försvann alla sådär halvmystiskt!)


En av de finaste bilderna någonsin på Leo !
Kommentarer
Postat av: 19 år och mamma

svar; njeaa jag vet inte, hatar att ta kort på mig själv o lägga upp typ haha :P du får nog se inom kort på facebook eller annat :D och SÅ stor skillnad är de inte så man ser så tydligt på kort! haha

2010-12-02 @ 11:13:07
URL: http://mittlivv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!