stackars mig!

2010-02-04 |18:06:53

Jag blev sugen på räkmacka.
Gudars så gott, tänkte jag.
Jag hämtade brödet, la in i ugnen.
Plockade fram allt annat sålänge,
förberedde & fixade.
Blev mer & mer sugen på den där räkmackan,
åh så gott det skulle bli!
När brödet är finito i ugnen öppnar jag luckan så brödet ska svalna,
för ma kan ju inte ha på smör när det är varmt för då rinner det ju av.
Alltså, brödet måste svalna.
Så jag lät det svalna i säkert tio minuter, bara för att inte riskera att det skulle vara för varmt.
När brödet äntligen var o-varmt,
så tog jag det från ugnen & skulle lägga på en tallrik,
där jag sen skulle bre på smöret på mackan.
Vad händer då?
Jo, klantarslet till mig själv tappar såklart brödet.
var, you may ask?
PÅ GOLVET!

..... jag har nu bröd nummer 2 i ugnen & sitter här lite småsur,
för hade jag inte varit så klantig så hade jag kunnat mumsat på en räkmacka just precis nu.

Ibland är jag bara för dum.




Bildenärlånadfråndennasidan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!