Imorgon

2012-11-06 |15:09:48

Då blir det full rulle.
Först praktik mellan 8.00-12.30, sen går jag direkt till mitt sista Aurorasamtal som jag ska vara på 13.00.
Samtalet tar ca 1 timme, efter det ska jag ta mig till sjukhuset där jag ska få järn"dropp" kl 15.00 & det tar mellan 30-60 minuter! Puh!

Så, full rulle imorgon med andra ord!


Just det! Jag har sett två saker som gjorde mig sådär glad i magen.
Den första var förut, när jag väntade på bussen från sjukhuset. Jag stod i busskuren & det står en man där också, han går ut från kuren, går bort ett par meter innan han tänder en cigarett. Jag har nog aldrig sett någon som röker vara så snäll! Tack!!

Det andra var nyss, en ung "tuff" kille i 17-18årsåldern ställde sig upp & erbjöd en äldre gubbe sin plats i bussen! Åh jag blir så varm i hjärtat & det blev nog gubben också för han log med hela ansiktet.

Tänk, världen kanske inte är så svart & mörk ändå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!