Mer tankar

2012-11-20 |15:35:26

Åh det är så skönt att snittet är beviljat, hon försökte övertala mig med att säga att jag kunde få ett kontrakt med exakt hur min förlossning skulle bli så jag skulle bli lugn. Men hallå? Hon kan väl inte garantera hur min kropp reagerar? Nae jag vill INTE föda vaginalt igen & det sa jag till henne.
Då sa hon till slut de magiska orden:
"jaaha, ja då blir det ett snitt för dig. Du får hem kallelse & mer information på posten".


Åh en sån lättnad! Jag har hela tiden försökt tänka "OM" jag får snitt, men nu vet jag att jag får det & det känns faktiskt riktigt skönt! Jag har verkligen gjort rätt val & det gör mig lugn.

Frågade när man fick datum för snitt & hon sa att man får en kallelse på posten med lite annan info. Jag frågade när man får den infon & hon sa att det ska komma rätt så snart, så det är bara att vänta. Vet ju inte vad hon anser är "snart", för mig är det inom 2 veckor så hoppas på det!
Frågade också när de lägger snittet, och fick svaret att det blir i vecka 39.

Så någongång mellan 9-15 januari kommer vår andra son komma till världen!


Kommentarer
Postat av: Petrahelena

Stort grattis till snittet! :) måste vara skönt att få det beviljat. Plus att du snart får ett datum på när lillkillen ligger i din famn, lite fusk ;)

2012-11-20 @ 16:51:10
URL: http://petrahelena.bloggplatsen.se
Postat av: Cissi - mamma till Cornelis & Konstantin

Jag fick mitt snittdatum den 19/7 och det var en månad innan lillen var beräknad. Jag skulle bli snittad 14 augusti och lillen var beräknad till 18 augusti.
De la mitt snitt så sent för att jag gick 15 dagar över tiden med Cornelis.

Nu valde Konstantin att komma i vecka 36+4 så jag fick ett "akutsnitt" vilket låter betydligt mer dramatiskt än vad det var ;)

Jag skickar senare ikväll mer om hur det var! Kram

2012-11-20 @ 17:19:03
URL: http://annaceciliat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!