Dagen

2014-04-19 |14:50:42
Barnen har fått fina ägg från there...jag menar påskharen! De fick leta i ett litet skogsparti bredvid parkeringen där vi bor, supermysigt. 
Max ägg var fullt med jordgubbar & physalis plus en förpackning med russin, Leos innehöll godis, såpbubblor & även russin där med. 
Tusen tack snälla påskharen!  




----

Efter påskäggsletandet så fick Leo även gå sin skattjakt här inne, ojoj Vad det var uppskattat! Han skrattade & var helt uppe i varv, så himla skoj! 
Han blev överlycklig när han hittade skatten/godiset, sen satte vi oss allihopa & åt lite godis tillsammans. 
Efter det lekte vi lite & sen fick barnen lite av raggmunksresterna, sen fick de sova middag båda två. 
Under tiden lagade världens bästa Therese mat till henne & mig, ädelostfylld lax i ugn med pressad potatis & citronsås - behöver jag säga att jag redan där spräckte allt vad kaloribudget heter? 
Men äh, idag är det min unnar-dag & det var verkligen värt det! 

Sen satt vi på balkongen (dock på golvet eftersom vi inte har köpt möbler dit än..) & bara njöt av den underbara solen. Iallafall fram till 12.47, då försvann den bakom hörnet. Så himla trist med endast förmiddagsol, men vi ska nog fixa enkla stolar till loftgången så man kan sitta där på em ibland. 

När max vaknade så blåste vi lite såpbubblor med honom, åh vad han gillade det! 


-----

Sen vaknade Leo också, & då gjorde vi det enda rätta. Vi åt glass, grädde & jordgubbar med chokladsås. 






Muuuuums!
(Efter denna dessert så blev det duschen för båda barnen haha!) 

---


Nu varvar vi ner i soffan framför Barnkanalen, vi har pratat väldigt mycket idag jag & Leo. Om jobbiga saker som händer just nu, Leo har många frågor & jag försöker svara på dom så gott jag kan. 
Usch ibland är världen verkligen inte alls rättvis. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!