hejdå Karlstad!

2016-01-13 |20:47:44
Sista gången vi var där, och tårarna kom när vi åkte därifrån. (ful bild men som ni ser är solen rätt i ansiktet plus fulgråt) 

 Vilka år! Herrejösses vad mycket jag har lärt mig & vad jag har utvecklats. Både i min professionella roll som förskollärare men också i min egen privata roll. 
Jag är både starkare & mer passionerad i det jag gör än vad jag var för 3,5 år sen.  
Jag har hunnit vara gravid, få bebis,  ha bebis hemma & samtidigt pluggat järnet på helfart under alla åren som gått. 
Stor eloge till mig själv (skit i jantelagen!)!!



Utan er hade jag aldrig orkat när allt har varit mörkt, ni är så fina & jag vill aldrig vara utan er! 





Tack för de här 3,5 åren Karlstads universitet, jag är så glad att jag vågade ta denna chans & att jag har fått lära mig detta underbara yrke som behöver få en förhöjd status. 
Att bli förskollärare är det bästa jag har gjort (förutom våra kids såklart!) & nu är jag så sjukt redo att möta & lära tillsammans med era underbara barn där ute!! 


Kommentarer
Postat av: Emmy

Åh vad kul! Jag ska själv börja plugga till förskollärare nästa vecka! Jag hoppas att jag kommer känna detsamma som du! Hade du jobbat på förskola innan du började plugga?

Svar: Vad kul! Du har verkligen valt ett viktigt & framför allt ett otroligt roligt jobb :) nej jag hade inte jobbat inom barnomsorgen alls innan jag började plugga. Är utbildad receptionist i grunden :D
Lycka till med studierna & hör av dig om du letar studentlitteratur ;) kramar!
Märy

2016-01-13 @ 21:05:36
Postat av: Hej och Stort stort Grattis!!!!! Ska också börja plugga till förskollärare i Falun på distans . Att läsa din blogg peppade mig verkligen😀 samtidig är man nervöst som bara den...vi funderar på att skaffa barn men vågar inte, är 24 år och längtar att skaff

Hej och Stort stort Grattis!!!!! Ska också börja plugga till förskollärare i Falun på distans . Att läsa din blogg peppade mig verkligen😀 samtidig är man nervöst som bara den...vi funderar på att skaffa barn men vågar inte, är 24 år och längtar att skaffa barn. Hur klarade du studier och graviditet ?
Tåg du uppbehåll några månader. Vill gärna höra lite mer om det är ok. Du har inspirerad mig.
Vill gärna köpa böcker
Har redan beställt vissa böcker men kommer att behöva fler.

2016-01-14 @ 03:09:56
Postat av: excite.blogg.se

Hej och Stort stort Grattis!!!!! Ska också börja plugga till förskollärare i Falun på distans . Att läsa din blogg peppade mig verkligen😀 samtidig är man nervöst som bara den...vi funderar på att skaffa barn men vågar inte, är 24 år och längtar att skaffa barn. Hur klarade du studier och graviditet ?
Tåg du uppbehåll några månader. Vill gärna höra lite mer om det är ok. Du har inspirerad mig.
Vill gärna köpa böcker
Har redan beställt vissa böcker men kommer att behöva fler.

2016-01-14 @ 03:27:28
URL: http://excite.blogg.se/
Postat av: excite.blogg.se

Hej och Stort stort Grattis!!!!! Ska också börja plugga till förskollärare i Falun på distans . Att läsa din blogg peppade mig verkligen😀 samtidig är man nervöst som bara den...vi funderar på att skaffa barn men vågar inte, är 24 år och längtar att skaffa barn. Hur klarade du studier och graviditet ?
Tåg du uppbehåll några månader. Vill gärna höra lite mer om det är ok. Du har inspirerad mig.
Vill gärna köpa böcker
Har redan beställt vissa böcker men kommer att behöva fler.

2016-01-14 @ 03:29:16
URL: http://excite.blogg.se/
Postat av: excite.blogg.se

Hej och Stort stort Grattis!!!!! Ska också börja plugga till förskollärare i Falun på distans . Att läsa din blogg peppade mig verkligen😀 samtidig är man nervöst som bara den...vi funderar på att skaffa barn men vågar inte, är 24 år och längtar att skaffa barn. Hur klarade du studier och graviditet ?
Tåg du uppbehåll några månader. Vill gärna höra lite mer om det är ok. Du har inspirerad mig.
Vill gärna köpa böcker
Har redan beställt vissa böcker men kommer att behöva fler.

2016-01-14 @ 03:35:36
URL: http://excite.blogg.se/
Postat av: excite.blogg.se

Hej och Stort stort Grattis!!!!! Ska också börja plugga till förskollärare i Falun på distans . Att läsa din blogg peppade mig verkligen😀 samtidig är man nervöst som bara den...vi funderar på att skaffa barn men vågar inte, är 24 år och längtar att skaffa barn. Hur klarade du studier och graviditet ?
Tåg du uppbehåll några månader. Vill gärna höra lite mer om det är ok. Du har inspirerad mig.
Vill gärna köpa böcker
Har redan beställt vissa böcker men kommer att behöva fler.

Svar: Hej! Vad kul, du har verkligen valt rätt yrke. Jag var 23 när jag började plugga och när jag började så var jag gravid i vecka 20. För mig fanns det inget annat alternativ egentligen, jag ville verkligen plugga och kom in på utbildningen fastän det var svårt och ville samtidigt behålla bebisen i magen som vi hade försökt få till i över ett år. Så jag körde på och det har gått jättebra. Nu har vi ju fått en skrutt som sover väldigt dåligt men det har funkat ändå, visst jag har varit helt otroligt trött stundtals men iochmed att utbildningen har känts så kul och inspirerande hela tiden samt att den är på distans =bestämma över mina egna tider så har det ändå fungerat väldigt bra. Max är född med planerat snitt så jag missade en videoföreläsning den dagen han föddes men veckan efter var både jag och Max på plats i skolan för att se den 3 timmar långa föreläsningen via länk från Karlstad. Jag kan känna att det var lite tråkigt att jag inte hade någon 'riktig' mammaledighet, men samtidigt är jag även glad att jag inte tog något uppehåll utan körde på hela tiden. På så sätt blev jag färdig samtidigt som mina klasskompisar och det betydde mycket för mig att slippa byta klass eller vad man säger, som jag hade fått göra om jag hade tagit ett uppehåll på tex ett år. Börja plugga du! Och se vad som händer på bebisfronten, det löser sig alltid på något sätt. Skulle du bli gravid och sen känna att du inte orkar /hinner med plugg och bebis så kan du alltid göra uppehåll på ett åt eller så. Det löser sig alltid :) stort lycka till, hör gärna av dig hur det går! Kramar


Märy

2016-01-14 @ 03:35:57
URL: http://excite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Namn: Maria
Ålder: 23, född 89
Bor: Nyköping
Civilstånd: Förlovad med D sen 17/12-2011
Familj: Sonen Leo tillsammans med D, Lillebror bakas i magen & beräknas 16/1-2013
Gör: Studerar till förskollärare


Jag är helt klart en såndär tjej som folk suckar lite åt ibland, jag är otroligt klantig av naturen & skrattar ofta aningens för sent efter ett skämt. Men hey, that's me!

Här får ni följa mig i min vardag som består av pinsamheter,lite recept då jag älskar att laga mat/baka, lite djupare funderingar men också mycket om min underbara familj som jag älskar mer än allt annat.

Enjoy!